Noel en Isa

 In Jeelink Junior, Nieuws

De feestdagen komen er weer aan en dat betekent drukte in ondernemersland. Jullie zullen het allemaal vast wel gemerkt hebben in de aanloop naar kerst en Sinterklaas. Maar wat betekent deze drukte eigenlijk voor je marketing en nog belangrijker kan je zelf nog wat doen om meer klanten en leads te genereren in deze periode?

November & December zijn al heel lang belangrijke dan wel niet de belangrijkste maanden, we zien dan ook in alle branches een stijging in de verkopen. Vooral online is er een behoorlijke stijging in verkopen die zich al een aantal jaar voortzet. In een hoop branches en bedrijven zien we daarom nu ook een omschakeling van de fysieke winkels naar een online winkel omgeving.

Het wordt hierom steeds belangrijker dat je je klanten online gaat verleiden om een aankoop bij je te doen. Daarom wordt er in de marketing met het AIDA principe gewerkt door een hoop bedrijven en webshops. Voor degene die niet weten waar AIDA voor staat, leg ik het even kort uit. AIDA staat voor Attention, Interest, Desire en Action. Deze principes fungeren dan als basis funnel die je klanten doorlopen.

Door het correct toepassen van dit principe verleid je online gemakkelijk leads naar betalende klanten. Maar het houdt hier natuurlijk niet bij op. Je moet eerst nog een lead op je website krijgen. Dit kun je op verschillende manieren doen. Bekende termen binnen de online marketing zijn SEO (search engine optimalisation) en SEA (search engine advertisement) wat de marketingtools van Google zijn. Via relevante blog artikelen kun je als bedrijf scoren binnen google’s rankings en op deze manier een hoop leads drijven naar je website. Dit is het basisprincipe van SEO en hoe de meeste bedrijven SEO voeren. Met SEA kun je gemakkelijker koopgerichtere klanten naar je website krijgen. Doordat je met SEA biedt op zoektermen die jou doelgroep gebruikt als ze koop intenties hebben.

Dus hoe zorg je er nou voor dat je meer klanten en leads naar je website kunt krijgen in deze feestelijke periode? Door je klanten te verleiden met het AIDA principe en gebruik te maken van de marketingtools die Google je aanbiedt.

Recommended Posts